luni, 9 martie 2015

Cum ajungi hacker fara sa ai habar

Dincolo de limbajul licentios si ceva tendinte sociopate, pe blogul lui Manowar gasesti si chestii cu miez, cum e postarea asta in care explica din “interior” cum poti ajunge hacker fara voie. Si avand in vedere ca omul pare sa-si fi facut din hacking un hobby la un moment dat, eu zic ca merita crezut pe cuvant. Mai jos un pasaj relevant.
"I-am aflat si parola contului de battle.net, ce dracu’. Am aflat tot ce se putea afla. Si era frumos la vremea respectiva, cand ISP-urile iti dadeau un IP static. Era frumos sa-i iei unuia parola de la mail, sa verifici toate site-urile/forumurile pe care e inregistrat si sa vezi ca de cand lumea, se logheaza de pe acelasi IP. Si, pentru ca windows si pentru ca oob3.c, fara alte discutii, am ajuns si pe calculatorul lui. Si poate credeti ca i-am formatat hardul, cum am facut cu altii. Dar nu. Nuuu. Am pus nu netbus, ci jegul ala, seven something, nu mai stiu cum se numea. Si-apoi m-am apucat de dat comenzi online, cu carduri furate, de pe calculatorul lui. Una dupa alta. Nu mult, da’ sarisem de 15,000 overall. Toate comandate la adresa lui. Si abia dupa i-am formatat calculatorul. Am mai verificat cand si cand, dupa, daca omul ala mai e activ online. Cata vreme am verificat eu – inclusiv dupa LOD – omul ala nu a mai aparut pe nicaieri. Nu la diablo – unde-l aveam in friends list. Nu pe forumuri. Nicaieri.Ce s-o fi intamplat cu el? Nu stiu si nici nu-mi pasa, dar am o banuiala".
Iar daca asta poate s-o faca un pusti cu abilitati IT-stice, cam pe unde va pot duce hackerii cu experienta (eu de asta nu iau internet banking, mai ales cand am si depozite in dotare) sau baietii din servicii daca e ordin sau sunt calcati pe coada? Este ca va ganditi la IP-uri mobile si postatul de prin cafenele cu retea de net proprie? Ma rog, asta apropo de legile supravegherii cibernetice. Recunosc ca am devenit un pic paranoic pe tema asta dupa un mesaj CELL BROADCAST pe telefonul mobil care suna cam explicit in cazul meu (numele statiei de metrou folosita uzual). Mi-a amintit de strategia utilizata de securisti in cazul protestelor din Piata Universitatii (o, tempora!), cand oamenii cu vechime in Piata descopereau lucruri ciudate venind acasa, de pilda ca le lipseau niste lucruri concrete din casa-nimic de valoare, nu era o spargere-chestii folosite des, a caror lipsa o observi si te socheaza neputand s-o explici. Iar neputand s-o explici incepi sa ai mai mare grija cu ce spui si ce faci…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu